De nieuwe start-up Our Daily Bottle wil in de voetsporen treden van bedrijven als HelloFresh, maar in plaats van maaltijdboxen zal het elke maand enkele flessen wijn opsturen naar de abonnees. Volgens de oprichters is er op dat vlak nog een stevig gat in de markt.
Ginhype evenaren
Momenteel biedt Our Daily Bottle twee verschillende formules aan. Het goedkopere abonnement kost 24,99 euro per maand en bevat wijnen die elke dag kunnen gedronken worden. Voor 34,99 euro per maand krijgt de klant dan weer meer complexe wijnen, die eerder dienen voor speciale gelegenheden.
Elke box bevat elke maand twee wijnen en oprichters Valeer Verlinden en Isabeau Sas voegen daar nog wat achtergrondinformatie en een foodmatch aan toe. De oprichters geloven dat kwalitatieve wijn in de toekomst een even groot succes kan worden als de ginhype die ons momenteel overspoelt.
De concurrentie van supermarkten vreest Our Daily Bottle niet echt. “Onze wijnen zijn kwaliteitsvoller dan de industriële wijnen uit de supermarkt”, zegt het duo daarover aan De Morgen.
Om het sociale aspect van een wijnclub niet volledig verloren te laten gaan, wil Our Daily Bottle ook veel contact hebben met zijn leden via sociale media. Daarnaast gaat het ook evenementen organiseren waar de leden welkom zijn.