De Limburgse onlinesupermarkt Hopr heeft de virtuele deuren gesloten, tot een nationale uitrol kwam het nooit. Ondernemer Stijn Martens spreekt toch van een “leerrijke reis”.
Einde van een hoofdstuk
“Sorry, we hebben onze online supermarkt Hopr definitief gesloten. Het is ons helaas niet gelukt om nationaal uit te rollen. Bedankt voor jullie enthousiasme en interesse. Het was een mooie en vooral heel leerrijke reis!” Dat is de enige boodschap die nog staat te lezen op de website hopr.be.
“Vorige week heb ik de virtuele deur van online supermarkt Hopr definitief gesloten. Een avontuur vol innovatie, uitdagingen en waardevolle lessen”, meldt Martens op LinkedIn. “Ondernemen is durven dromen, risico’s nemen en soms ook besluiten om los te laten. Hoewel dit hoofdstuk eindigt, blijf ik trots op wat we hebben neergezet en de impact die we hebben gemaakt.”
Hopr ging in 2021 van start in Hasselt, vervolgens in de wijdere omgeving, met als ambitie om op vijf jaar tijd een nationale dekking te hebben. Martens hoopte het verschil te maken met een superieure service en droomde ervan om een soort van marktplaats voor foodretail uit te bouwen. Onder andere door een gebrek aan schaal en een wat te hoog prijsniveau kon de onlinesupermarkt die ambities niet waarmaken.