De Nederlandse websupermarkt Picnic heeft zijn omzet in het afgelopen jaar ruim verdubbeld. Tegelijkertijd kon het bedrijf zijn verlies doen dalen.
Sterke groei
De online supermarkt realiseerde in 2018 een omzet van 117 miljoen euro, tegenover 44,4 miljoen euro een jaar eerder. Het nettoverlies zakte in dezelfde periode van 41,6 miljoen euro naar 36,7 miljoen euro, schrijft nu.nl. Om de groei aan te kunnen, nam het aantal medewerkers toe van 155 naar 351. De online supermarkt deed ook enkele belangrijke investeringen, zoals de aankoop van nieuwe elektrische bezorgauto’s en de uitbreiding van de activiteiten in Duitsland.
Dit jaar haalde het bedrijf 250 miljoen vers kapitaal op: 200 miljoen daarvan is afkomstig van vier vermogende families, de rest kwam van een lening bij ABN Amro. Ook in 2017 stopten de families Picnic al eens 100 miljoen euro groeigeld toe. Het nieuwe kapitaal moet onder meer dienen voor de bouw van een ultramodern, gerobotiseerd distributiecentrum in Utrecht. Door het sorteren, verpakken en verzenden zoveel mogelijk te automatiseren, hoopt Picnic aanzienlijk te besparen op de personeelskosten.