Het Nederlandse zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft met Hein Schumacher een nieuwe CEO gevonden. Hij volgt in die functie vanaf 1 januari 2018 Roelof Joosten op, die de voorbije drie jaar aan het hoofd stond.
Uit eigen rangen
“Roelof heeft belangrijke veranderingen met de actualisering van de strategie route2020 en de recent aangekondigde vereenvoudiging van de organisatie in gang gezet. Daarnaast heeft onder Roelofs leiding de afzet van onze kindervoeding met name in China zich sterk ontwikkeld”, zegt Frans Keurentjes, voorzitter van de raad van commissarissen. “We gaan nu een fase in waarin onze prioriteit ligt bij het snel en adequaat inspelen op marktontwikkelingen. Met Hein Schumacher hebben we een ervaren leider uit eigen huis.”
Joosten was al elf jaar in dienst bij FrieslandCampina, toen hij in juni 2015 aan de slag ging als CEO. Ook Schumacher komt uit eigen rangen: hij is al sinds 1 januari 2015 lid van de raad van bestuur en CFO van het bedrijf. Wie Schumacher opvolgt als nieuwe CFO, wordt pas later meegedeeld.
“Het is een voorrecht om leiding te mogen geven aan deze prachtige onderneming en de organisatie naar een volgende fase te brengen. Scherp en snel inspelen op vragen en eisen van consumenten en klanten over de hele wereld is prioriteit”, aldus Schumacher. “Met relevante en voedzame zuivelproducten die op transparante en duurzame wijze worden geproduceerd door de hele keten heen: van gras tot glas. FrieslandCampina kan dat als geen ander.”