Laatste fase van vernieuwing
De nieuwe verpakkingen zullen overwegend wit zijn, met enkel de meest noodzakelijke info. Zo zal de naam van het product in grote letters gedrukt worden en zal een venster in de verpakking of een foto tonen wat de klant exact koopt.
Daarnaast krijgt Everyday ook een nieuw logo, dat snel herkenbaar moet zijn. Het gamma van Everyday bestaat uit ongeveer 650 basisproducten, gaande van melk over pasta tot wc-papier.
De restyling van Everyday is de laatste stap in een grote assortimentsverandering bij Colruyt, waarbij de keten drie duidelijk te onderscheiden merklagen wil creëren: “de bekende, nationale merken die zorgen voor innovatie, ons ’thuismerk’ Boni Selection en ons goedkoopste merk Everyday. Zo helpen we de consument snel en efficiënt de juiste keuzes maken binnen zijn budget”, zegt COO retail Frans Colruyt.
Geleidelijke verandering
De eerste fase van die vereenvoudiging startte al in 2007 met de lancering van Everyday, dat toen een aantal van de goedkoopste merken verving. Om de veranderingen nu helemaal af te sluiten krijgt dat Everyday nu dus een opfrisbeurt.
De omschakeling naar de nieuwe verpakkingen zal geleidelijk gebeuren, aangezien Colruyt om kosten te besparen eerst nog alle oude verpakkingen zal opgebruiken.