Vanaf 6 mei heeft Albert Heijn een nieuw managementteam. Topvrouw Marit van Egmond haalde de borstel door haar directie na heel wat gesprekken gevoerd met klanten, collega’s, franchisenemers, leveranciers en belangenorganisaties.
Kortere lijnen
Sinds februari is Van Egmond algemeen directeur van de supermarktketen. De voorbije 100 dagen heeft ze heel wat gesprekken gevoerd met allerhande ‘stakeholders’ en mede op basis daarvan heeft ze de nieuwe directie samengesteld. Volgens Albert Heijn worden met het nieuwe managementteam de lijnen binnen het bedrijf korter, waardoor het flexibeler en klantgerichter wordt.
Cees van Vliet zal niet langer deel uitmaken van de directie: de directeur winkels verlaat na 25 jaar de supermarktketen. Intern is zijn vervanger al bekend, maar om wie het gaat, wordt later meegedeeld.
De nieuwe directie staat onder leiding van Marit van Egmond en is als volgt samengesteld:
- Nic Brassey, HR-directeur (ad interim)
- Arnoud van Daalen, directeur digitaal & klanten
- Marco van Grinsven, directeur distributie & transport
- Henk van Harn, directeur houdbaar & non-food
- Rob Heesen, directeur foodservice & concepten
- Constantijn Ninck Blok, directeur vers
- Philip Padberg, directeur e-commerce
- Hendrik Jan Roel, financieel directeur
- Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie
- Nog niet bekend, directeur winkel
Volgens Van Egmond is de foodretailmarkt flink aan het veranderen. “Dat biedt veel groeikansen. Met deze stap gaan we als één Albert Heijn een volgende fase in van ons bedrijf. En zetten we ons iedere dag maximaal in om klanten alle ingrediënten voor een beter leven te bieden. Voor iedereen. Ik kijk ernaar uit om dit met mijn nieuwe team te realiseren.”