Drie ‘rooms’ met eigen sfeer
Het winkeloppervlak van de nieuwe Boutique is drie keer groter dan die van de vorige, waardoor er ruimte kwam voor drie aparte ‘belevingskamers’. In de Coffee Room, een heuse degustatieruimte, kunnen de koffieliefhebbers de 16 Nespresso Grand Crus en het gamma Les Chocolats, dat de Brusselse chocolatier Pierre Marcolini voor Nespresso creëerde, komen proeven. In de Discovery Room krijgen ze tekst en uitleg bij het volledige aanbod espressomachines. De Club Room is dan weer gereserveerd voor de klantenservice aan de Clubleden.
Voorts pakt de nieuwste Nespressoboetiek in Antwerpen uit met de Boutique Pick-up Service, waarmee clubleden hun bestelling telefonisch of via het internet doorgeven en een uurtje later hun bestelling kunnen. Zij hoeven dan niet meer in de rij te gaan staan aan de traditionele Pick-up Desk. Uiteraard is er ook een speciale toonbank waar de leden hun lege capsules kunnen inleveren om te laten recycleren.
Het Nespresso-netwerk omvat wereldwijd meer dan 250 Boutiques. In ons land zijn er dat drie, met behalve Antwerpen ook nog Brussel en Luik. De groep zegt niet hoeveel Belgen lid zijn van Nespresso, maar wereldwijd kon Nespresso in 2010 rekenen op meer dan 10 miljoen leden. Die drinken flink wat koffie: in 2010 werden er per minuut liefst 12.300 Nespresso-koffies gedroken, een flinke stijging tegenover de 10.000 van een jaar eerder. Eind 2010 werkten er voor Nespresso, dochter van de Zwitserse voedingsreus Nestlé wereldwijd 5.500 medewerkers.