De Amerikaanse krant New York Times gaat vanaf deze zomer ingrediënten verkopen voor recepten die het op zijn website post. Daarvoor gaat het samenwerken met de start-up Chef’d, die de leveringen zal verzorgen.
Nieuwe inkomsten
Klanten die de ingrediënten op de site van de New York Times bestellen, zullen die binnen 48 uur aan huis geleverd krijgen door Chef’d. De opbrengst van de verkoop wordt verdeeld onder de krant en de maaltijdbezorger. Met deze stap gaat de New York Times op zoek naar nieuwe inkomsten die de terugval bij de verkoop van de krant moet compenseren. Vorig jaar waren de verkoop van de krant en reclame-inkomsten immers goed voor 94% van de totale omzet en dat aandeel moet omlaag, als de krant wil overleven.
NYT Cooking, de kookwebsite van de New York Times, telt zeven miljoen actieve maandelijkse gebruikers die er ongeveer 17.000 recepten kunnen vinden. Vanaf deze zomer kunnen ze dus ook meteen de ingrediënten van nieuwe recepten kunnen kopen. Ze kunnen trouwens ook kiezen voor een abonnementsservice, waarbij er op regelmatige basis ingrediënten worden geleverd.