Superama, een dochteronderneming van Walmart Mexico, is begonnen met het bezorgen van boodschappen via berichtenservice WhatsApp.
Strijd om online klanten
Superama-klanten kunnen voortaan hun bestellingen doorgeven via WhatsApp. Voor bezorging binnen de 90 minuten moeten klanten 49 peso (2,2 euro) betalen, voor een latere levertijd 39 peso (1,8 euro). De afrekening gebeurt bij de levering van de boodschappen.
Superama groepeert 92 van de 2.459 winkels van Walmart in Mexico, de grootste overzeese markt van de Amerikaanse detailhandelaar op basis van het aantal winkels. Superama neemt al langer bestellingen op via haar website en app. Ook maakt het bedrijf gebruik van Cornershop, een externe app die goederen verkoopt voor een heleboel andere winkels.
Walmart ondernam al een poging om Cornershop, dat zowel in Mexico als in Chili actief is, voor 225 miljoen dollar (200 miljoen euro) te kopen, maar de Amerikaanse supermarktketen werd eerder deze maand teruggefloten door de Mexicaanse concurrentieregulator. Die stelde dat Walmart geen gelijk speelveld kon garanderen voor rivalen die ook gebruik maken van de app.