Voor het eerst in meer dan 20 jaar voert fastfoodketen Burger King een volledige rebranding door: alles van het logo tot de look van de restaurants wordt aangepakt. De uitrol in België begint deze zomer.
Waarden uitdragen
Naast een nieuw logo krijgt Burger King volledig nieuwe verpakkingen, merchandising, menukaarten, uniformen voor de medewerkers, inrichting van de restaurants en marketingtools. In de nieuwe visuele identiteit staan natuurlijke ingrediënten centraal.
De modernere look moet “de waarden van Burger King op een meer authentieke manier naar voor brengen”, luidt het in een persbericht. De hamburgerketen wil dan ook werk maken van het vervangen van kunstmatige additieven in zijn producten, zonder evenwel te raken aan de smaak.
“De nieuwe visuele stijl reflecteert helemaal waar we voor staan: lekkere, authentieke gerechten in een gezellig en speels kader. Onze visuele identiteit is een van de belangrijkste instrumenten om te laten zien wie we zijn en wat we belangrijk vinden”, zegt Kevin Derycke, CEO bij Burger Brands Belgium.
Het nieuwe design zal vanaf begin dit jaar geïntroduceerd worden in alle restaurants van de keten. Op het eerste Belgische restaurant in de nieuwe kleuren, is het wel nog wachten tot de zomer.