Volgens het stilaan klassieke patroon
De nieuwe Nespresso Boutique is ruim 100 m² groot en is ingericht volgens het inmiddels gekende stramien: een ’tasting area’ waar klanten kunnen proeven en koffiespecialisten paraat staan om alle vragen te beantwoorden, een ‘Grands Crus’-muur die een mooi overzicht biedt van de 22 Nespresso-koffies in het permanente gamma en de tijdelijke Limited Editions, een ‘machinegalerij’ en een accessoire-afdeling.
Wijnegem kreeg meteen ook een ‘Self Selection’-zone, waar clubleden gebruik kunnen maken van de vooruitstrevende Self Selection Service technologie om zelf hun favoriete Grand Cru koffie op een efficiënte wijze te selecteren en af te rekenen door hun Nespresso-sleutelhanger of -Clubkaart tegen het touch screen te houden. En uiteraard is er ook een recyclinghoek waar klanten hun gebruikte capsules kunnen afleveren.
Allereerste in winkelcentrum
De nieuwste Boutique is eigenlijk een dubbele primeur: voor het eerst zijn er twee Boutiques in één en dezelfde provincie (eerder opende het premiummerk al een verkooppunt in de Huidevettersstraat) en voor het eerst strijkt Nespresso neer in een Belgisch winkelcentrum.
“De keuze voor het Wijnegem Shopping Center is vanzelfsprekend voor onze eerste vaste Nespresso Boutique in een winkelcentrum”, zegt Jan Van Damme, Boutique Director van Nespresso Belux. “Het is het grootste winkelcentrum van België en haalde onlangs nog de hoofdprijs in de categorie Beste Belgische Winkelcentrum.”
“We zijn ervan overtuigd dat deze nieuwe Boutique in Wijnegem in combinatie met onze bestaande Boutique in de Huidevettersstraat, tegemoet zal komen aan de verwachtingen van vele koffiefans. Niet enkel onze klanten uit de regio, maar ook de vele shopping liefhebbers van over heel België die regelmatig afzakken naar Antwerpen, kunnen nu tijdens een dagje winkelen een bezoek brengen aan onze Boutiques”, aldus nog Van Damme.