Investering van 300 miljoen
De nieuwe productielocatie kostte zowat 300 miljoen Zwitserse frank (275 miljoen euro), waarmee het totaal bedrag aan investeringen in productie voor Nespresso sinds 2002 uitkomt op 1,1 miljard Zwitserse frank (1 miljard euro). In 2002 en 2008 opende Nestlé ook al productielijnen voor Nespresso.
Nestlé hoopt dankzij de nieuwe fabriek de omzet van het merk te verdubbelen, vooral door verder te groeien in Noord-Amerika. Vorig jaar had Nespresso daar een omzet van 300 miljoen Zwitserse frank (275 miljoen euro). In totaal haalde Nespresso een jaaromzet van ongeveer vijf miljard Zwitserse frank (4,6 miljard euro).
In Noord-Amerika zijn capsules en koffiepads goed voor bijna 40% van de totale koffiemarkt, maar de premium-markt wordt er gedomineerd door Green Mountain Coffee van Keurig. Nestlé hoopt die trend te doorbreken met een aangepast aanbod voor de regio.