De Nederlandse online versmarkt Crisp bezorgt vanaf vandaag ook in Vlaanderen. Met een gebruiksvriendelijke app, een efficiënte logistiek en een aanbod van 750 lokale leveranciers wil de startup het verschil maken: “Dit is geen test, het is een uitrol”, zegt CEO Tom Peeters.
Alternatief voor de supermarkt
Vanaf vandaag kunnen klanten in heel Vlaanderen een bestelling plaatsen via de Crisp-app. Wie voor 22u bestelt, krijgt de producten de volgende dag aan huis bezorgd. In het assortiment: een ruim aanbod kwaliteitsproducten van meer dan 750 voornamelijk lokale boeren en fabrikanten. De online supermarkt wil een beter alternatief zijn voor de klassieke supermarkt.
“Kwaliteit zit niet in de fabriek, kwaliteit zit in kleinschaligheid,” is de overtuiging van de CEO. “Wij hebben een systeem gebouwd om dat versnipperde lokale aanbod op een makkelijke manier voor de consument beschikbaar te maken.” Crisp ziet zichzelf eerder als een marktplaats dan als een klassieke retailer en wil het verschil maken met een superieure uitvoering, vertelt hij in een uitgebreid interview met RetailDetail. “Niet enkel het aanbod, de levering of de app: álles moet goed werken. Wat we vaak zien, is dat andere spelers op één van deze factoren goed scoren, maar er is niemand die het hele model goed runt.”
Loyale klanten
Met een hoofdkantoor in Antwerpen en een distributiecentrum in Bornem maakt Crisp meteen zijn Belgische ambities duidelijk. “We hebben een even groot distributiecentrum ontwikkeld in Bornem als dat we in Nederland hebben. Dit is geen test, het is een uitrol. Later zal ook Brussel volgen.” Ook voegt de webwinkel Belgisch assortiment toe.
Crisp hanteert een prijsniveau dat vergelijkbaar is met dat van de supermarkt. In Nederland gebruiken al 750.000 mensen de app. Klanten zijn erg loyaal: 85% van de bestellingen zijn herhaalaankopen. Een gemiddelde bestelling bestaat uit veertig producten.