Olympisch en wereldkampioen zevenkamp Nafi Thiam is voortaan het gezicht van sojaproducent Alpro. De link tussen een topsportster en gezonde voeding is snel gemaakt, en bovendien was Thiam al langer fan van het merk.
Drie jaar ambassadeur
Thiam wordt de komende drie jaar ambassadeur van het merk en debuteerde met de lancering van de ‘ontbijtgids’, een kookboek dat samen met de atlete werd samengesteld en waarin het belang van het ontbijt wordt onderstreept. “Ik was al erg lang fan van het merk, en toen ik benaderd werd door het bedrijf voelde het meteen goed,” zegt Thiam aan HLN. “Veel mensen hebben het vooroordeel dat je uit plantaardige voeding niet voldoende energie krijgt, maar ik denk dat ik het levende bewijs ben dat het tegendeel waar is.”
“Het sportieve is voor ons eigenlijk niet het belangrijkste”, zegt countrydirector Steve Gelders volgens De Tijd. “Nafi is natuurlijk bekend via haar sport. Maar het is de manier waarop ze naast die sport naar buiten treedt, die ons heeft overtuigd. Hoe ze zich als persoon ontplooit.” Thiam heeft daarnaast het voordeel dat ze in beide landsdelen bekend en geliefd is en dat ze ook buiten België een bijzonder grote naam is geworden.
Voorlopig focust de samenwerking wel enkel op thuismarkt België, maar het is zeker niet onmogelijk dat Thiam binnenkort ook in het buitenland wordt ingezet als het boegbeeld van de plantaardige voeding.