Australië: koffiemarkt in volle ontwikkeling
Miko-topman Frans Van Tilborg legt de verrassende keuze voor Australië uit: “De geografische afstand tussen België en Australië is uiteraard gigantisch. Als je het evenwel vertaalt naar de marktkansen voor Miko, dan ligt Australië dichter bij België dan sommige Europese landen, waar men zweert bij lokale merken. Australië heeft daarentegen een koffiecultuur in volle ontwikkeling.”
Bovendien heeft het Belgische Miko al voet aan wal in het land, aangezien het bedrijf een paar jaar geleden een participatie van 51% nam in The Coffee Place, een koffieserviceoperator voor de horeca. “Door er nu het cliënteel van Corporate Coffee Solutions aan toe te voegen, kijken we uit naar een totaalomzet in Australië van om en bij de 4 miljoen euro. In koffieservice voor de buitenhuismarkt heeft dat al iets te betekenen”, aldus nog Van Tilborg.
Zes jaar geleden werd Corporate Coffee Solutions opgericht in Melbourne, met twee miljoen inwoners de grootste stad van Australië. Het bedrijf, gespecialiseerd in koffieservice voor kantoren, haalt met zes medewerkers een omzet van 1,5 miljoen Australische dollar (omgerekend zo’n 1,2 miljoen euro).