Olaf Koch, de CEO van de Duitse Metro Group, wil de komende jaren sterk inzetten op de digitalisering van de foodsector. Volgens hem loopt die immers ver achter op dat vlak ten opzichte van andere sectoren.
Start-ups ondersteunen
Koch wijst erop dat er heel wat mogelijkheden zijn binnen de foodsector om te digitaliseren, maar dat handelaars momenteel nog te weinig het nut er van in zien. “Tot nu toe heeft nog niemand aan restaurateurs en cateringbedrijven kunnen uitleggen hoe digitalisering hun zaak kan helpen”, zegt hij aan het Duitse Handelsblatt.
Hij gelooft dan ook dat Metro op dat vlak een belangrijke rol kan spelen, omdat die handelaars bij de belangrijkste klanten van het bedrijf zijn. De komende jaren wil Metro dan ook dertig start-ups steunen die moeten zorgen voor de digitalisering van de foodservicehandel. Daarnaast gaat Metro ook investeren in bedrijven die al iets verder staan in hun ontwikkeling.
Koch gelooft dat Metro niet enkel financieel kan profiteren van de investeringen in die bedrijven, maar dat die ook zorgen voor een betere band met zijn klanten, omdat Metro zo bekend zou komen te staan als een bedrijf dat problemen kan oplossen.