Snoepproducent Mars gaat M&M’s mogelijk niet langer verkopen in desserts bij fastfoodketens, in een poging om de consument minder suiker te laten eten. Zo verdwijnt het snoepje binnenkort onder andere van de menukaart bij McDonald’s.
Recepten aanpassen
Een aantal fastfoodketens bieden momenteel desserts aan op hun menukaart die M&M’s bevatten, zoals de McFlurry-ijsjes bij McDonald’s. Mars denkt er nu aan om daar mee op te houden, omdat de M&M’s ervoor zorgen dat de hoeveelheid suiker in die desserts sterk oploopt. Eén portie van zo’n dessert bevat zo al meer suiker dan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid suikers.
Het bannen van M&M’s uit desserts is niet de enige oplossing die momenteel wordt bekeken bij Mars: het bedrijf is ook in gesprek met een aantal fastfoodketens om de recepten aan te passen, zodat de M&M’s misschien nog in beperkte mate kunnen toegevoegd worden.
De beslissing van Mars maakt deel uit van de belofte die het eerder al deed aan verschillende gezondheidsinstanties, waarin het beloofde om het aantal suikers in zijn producten terug te dringen om zo te voldoen aan de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie.