In een aantal Canadese filialen gaat McDonald’s een plantaardige burger van Beyond Meat verkopen. Het testproject loopt in principe twaalf weken.
Nieuw recept
Beyond Meat ontwikkelde de nieuwe burger, die bij McDonald’s onder de naam PLT (Plant-Lettuce-Tomato) op de menukaart zal staan, speciaal voor de hamburgerketen. Gedurende twaalf weken zal de PLT verkocht worden in 28 vestigingen in de Canadese provincie Ontario. De nieuwe burger moet een vegetarisch alternatief vormen voor de bekende BLT-sandwich (Bacon-Lettuce-Tomato). Na de testperiode van twaalf weken, wil McDonald’s de respons van de klanten peilen en het project evalueren.
Fastfoodketens experimenteren steeds vaker met vegetarische alternatieven. Kentucky Fried Chicken test momenteel ‘plantaardig kippenvlees’ van Beyond Meat in de Verenigde Staten. McDonald’s heeft al een project lopen in Duitsland in samenwerking met voedselgigant Nestlé. En in India opende de keten bovendien restaurants waar geen vlees meer verkrijgbaar is.
Het nieuws over de samenwerking betekende een nieuwe boost voor de koers van Beyond Meat op de Amerikaanse beurs. Het aandeel sloot gisteren ruim 11,5% hoger.