Miljoen bezoekers meer
McDonald’s België kan terugblikken op mooie resultaten: vorig jaar bezochten liefst 38 miljoen klanten een van de 65 Belgische McDonald’s-vestigingen (waarvan er 64 gerund worden door 22 franchisenemers). Dat zijn er ongeveer een miljoen meer dan het jaar voordien.
Managing director Stephan De Brouwer verklaart dat succes door “jarenlang aangehouden investeringen in nieuwe restaurants, producten en diensten, maar ook vooral in onze mensen. Onze medewerkers zijn de fundamenten van ons bedrijf en ze zijn fier op hun McJob: sinds 2006 stemmen ze ons elk jaar in de top van de Beste Werkgevers. Dat is een fantastische erkenning.”
“Daarnaast investeerden we ook in productinnovaties, met onder meer de lancering van het nieuwe McWrap-gamma en producten met Belgische smaken zoals de Belgo, de Parfait, de Belgische appeltjes of hippe macarons als dessert. Vorig jaar heeft McDonald’s België met haar franchisenemers ook 150 nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd.” Vandaag werken 2.900 mensen voor de Belgische tak van de Amerikaanse fastfoodreus.
Fors meer investeren in 2013
McDonald’s België opende vorig jaar twee nieuwe vestigingen (het recentste eind november in Ronse) terwijl verschillende andere vestigingen een facelift ondergingen. “Een investering van zowat veertien miljoen euro“, zegt Stephan De Brouwer. Eerder kondigde ook het Amerikaanse moederhuis al grootse expansieplannen aan voor 2013.
“Ook in 2013 blijven we investeren in interne opleidingen en het creëren van nieuwe arbeidsplaatsen. Dit jaar zullen we de kaap van de 3.000 arbeidsplaatsen overschrijden en voorzien we drie openingen. Samen met de herinrichting van bestaande restaurants betekent dit een totale investering van twintig miljoen euro”, aldus nog de managing director.