Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.
The Big Apple zes weken in ’t Stad
De pop-up moet de “food culture van The Big Apple” naar ’t Stad brengen, met de typische gerechten en het interieur van deli’s zoals je die in de Verenigde Staten aantreft. Sinds de opening van Katz’s Deli in 1888 zijn deli’s en hun gerechten, zoals een pastramisandwich, klassiekers in New York. Ook Unilevers mayonaisemerk Hellmann’s heeft er zijn origines: in het begin van de twintigste eeuw opende de Duitser Richard Hellmann zijn eigen deli, waar hij sandwiches met zelfgemaakte mayonaise serveerde.
Die roots wil Unilever nu laten herbeleven met een pop-upbar, die van 20 april tot en met 3 juni 2018 openblijft. Consumenten kunnen er burgers, salades en ‘sandwiches’ krijgen, waaronder deli-klassiekers zoals een Reuben Sandwich (met pastrami en ‘thousand island’-dressing), Waldorf-salade of ‘Salmon cream cheese’-bagel. Bezoekers kunnen er ook zowel ter plaatse eten als gerechten naar huis meenemen.