Onder de naam ‘Mag’ lanceren Match en Smatch een nieuw tweemaandelijks magazine, gewijd aan gezonde voeding.
Nieuwe klanten bereiken
Om het tijdschrift te realiseren deed de distributeur een beroep op Advert’HYPE, een marketingbureau gespecialiseerd in de detailhandel. “De opdracht van onze klant was eenvoudig en duidelijk”, zegt Hervé de Walque, directeur klantenservice. “Hoe kunnen we onze nieuwe klanten, die op zoek zijn naar nabijheid en inspiratie, het best bereiken?”
Match en Smatch willen met ‘Mag’ dus vooral de nieuwe, jonge klanten aanspreken. De retailer zag hun aantal gevoelig toenemen door de coronacrisis. Ze zijn op zoek naar gezonde, verse producten, en als het even kan dicht bij huis. Het tijdschrift zal specifiek inspelen op die doelgroep met bijdragen van specialisten zoals influencers, gerenommeerde restauranthouders en diëtisten. Maar ook lokale producenten en interne medewerkers komen aan bod.
Het magazine zal 36 bladzijden tellen en wordt elke twee maanden gratis verspreid via de winkels.