In de komende twee jaar wil Mars Retail Group drie nieuwe M&M’s-snoepwinkels openen, waaronder eentje in Berlijn. De flagshipstores krijgen onder andere een “Wall of Chocolate”, rondwandelende M&M’s en spelletjes.
Unieke winkels
Iedere winkel zal qua design en assortiment aangepast worden aan de lokale cultuur, zegt Mars in een persbericht, maar wel zal er altijd plaats zijn voor klassiekers als de iconische “Wall of Chocolate”, lopen er levensgrote figuren rond en kunnen klanten hun eigen M&M’s personaliseren en meenemen naar huis. Er komen ook nieuwe interactieve toepassingen in de winkels.
“Onze ambitie zal altijd zijn om onze klanten het beste van de M&M’s-merkbeleving bieden in elke winkellocatie”, zegt Patrick McIntyre, directeur Global Retail. “Onze nieuwe winkels evolueren in ontwerp en ervaring om een echte verbinding te creëren naast spannende digitale en andere momenten. We brengen het merk op een meeslepende manier tot leven.”
Ook naar continentaal Europa
De uitbreiding zal beginnen met de verhuis van de bestaande M&M’s-winkel in Orlando naar Disney Springs in Walt Disney World Resort. De bouw zal naar verwachting onmiddellijk beginnen en de opening is voorzien later op het jaar. Nadien komt er een nieuwe winkel in het winkelcentrum Mall of America in Minneapolis. M&M’s zal er een onderkomen krijgen in een winkelpand van meer dan 2.200 m².
Begin 2021 komt M&M’s dan eindelijk ook naar het Europese vasteland, en meer bepaald naar de Kurfürstendamm in Berlijn, de belangrijkste winkelstraat van de Duitse hoofdstad.
Volgense McIntyre is er heel bewust gekozen voor drukke en cultureel levendige locaties. “Onze klanten verwachten ons daar te vinden”, stelt hij, “en de winkels geven nogmaals aan dat we connectie zoeken met plezierzoekers en chocoladeliefhebbers”. Op dit moment heeft M&M’s al winkels in onder andere New York, Las Vegas, Londen en Shanghai.