Marks & Spencer voegt 750 nieuwe foodreferenties aan het assortiment toe, speciaal voor zijn lancering op onlineboodschappenplatform Ocado volgende maand.
Meer food dan Waitrose
In september gaat de samenwerking tussen warenhuisketen Marks & Spencer en onlineboodschappendienst Ocado officieel van start. M&S vervangt er premium-supermarktformule Waitrose, maar is vastberaden zijn voorganger te overtreffen: er komen 6000 verschillende voedingsproducten bij op het platform, terwijl Waitrose er ‘maar’ 4000 aanbood. Om dat mogelijk te maken, is Marks & Spencer zijn foodassortiment wel nog snel aan het uitbreiden met 750 producten.
Over het hele Verenigd Koninkrijk zijn in de winkels al honderden nieuwe referenties te vinden en in de loop van augustus en september komen daar nog meer bij, zo schrijft Retail Gazette. De focus ligt op meer familieverpakkingen, een groter assortiment van kruidenierswaren en schoonmaakproducten, net als meer biologische producten. Ook het assortiment diepvriesvlees, groenten, fruit en frisdranken is uitgebreid.
Ook basisaanbod kleding
Wie zijn boodschappen straks online bestelt via Ocado, kan meteen ook nieuwe onderbroeken mee bestellen, want Marks & Spencer voegt ook nog eens 1600 kledingartikelen toe aan het platform. Het gaat om basisstukken, zoals ondergoed en T-shirts, maar ook schoolkledij voor het ‘terug naar school’-seizoen.
Vorig jaar kocht Marks & Spencer een aandeel van 50% in boodschappenplatform Ocado voor 750 miljoen pond. Een jaar later doet die joint venture dus zijn intrede bij het grote publiek. Ondanks de coronacrisis hebben de lanceringsplannen geen vertraging opgelopen, aldus CEO Steve Rowe.