Omzet 75 procent gestegen
Vrijwel elke winkel van Maison Dandoy is momenteel in Brussel te vinden: onlangs werd er nog een winkel geopend op het Stephanieplein. In 2012 werd ook een vestiging in Tokio geopend met een lokale partner, maar dat werd geen groot succes.
Toch heeft de huidige topman van Maison Dandoy, Bernard Helson, geen spijt van die stap. “Een kans kwam en we gingen. We hebben er veel geleerd, zonder geld te verliezen“, zegt hij aan L’Echo.
Maison Dandoy ziet momenteel nog ruimte voor twee vestigingen in Brussel en wil daarna misschien uitbreiden naar Vlaanderen. Helson spreekt daarbij zelf over Gent als voorbeeld voor een mogelijke locatie.
Het bedrijf zag zijn omzet in vijf jaar tijd met 75 procent stijgen naar 5,7 miljoen euro, wat Helson voor een groot stuk toeschrijft aan de rebranding van het merk in 2012. Toen werd er 500.000 euro geïnvesteerd om het imago van Dandoy hedendaagster te maken en een jonger publiek aan te trekken. Daarnaast werd er 3 miljoen euro geïnvesteerd bij de verhuis van de productie naar Sint-Lambrechts-Woluwe.