Sterke prestaties merkproducten
In 2014 was de omzet 348 miljoen euro, een stijging van bijna vijf procent ten opzichte van de 332 miljoen euro in 2013. De nettowinst steeg met maar liefst 31,7% van 27,9 miljoen euro naar 36,8 miljoen euro. De groei was bijna volledig toe te wijzen aan de merkproducten van Lotus, aangezien de omzet in die categorie met 14 miljoen euro groeide.
Vooral de Dinosauruskoekjes deden het in dat opzicht sterk, met goede prestaties in Frankrijk en België en een succesvolle introductie in Nederland. Lotus breidde het gamma ook uit met gevulde koeken van Dinosaurus. De wafels presteerden ook goed, met de rebranding van de wafels in België naar Lotus Suzy en een herlancering van de Luikse wafels in Frankrijk. De speculazen groeiden dan weer mooi in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland en Israël.
Lotus hoopt ook verder te groeien in China, en heeft in dat opzicht het partnerschap met de distributiepartner stopgezet om vervolgens op 1 augustus 2014 een eigen verkoopkantoor op te zetten in het land.