In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.
Investeren in marketing
In de eerste helft van het jaar haalde HelloFresh een omzet van 435 miljoen euro. Dat is een stijging van maar liefst 49% ten opzichte van een jaar eerder. Die stijging trekt zich echter niet door in de winstcijfers van het bedrijf.
Er werd immers een nettoverlies geleden van 56,7 miljoen euro, een jaar eerder was dat nog 52,9 miljoen euro. Dat verlies is grotendeels toe te schrijven aan de expansie van HelloFresh in nieuwe markten: daardoor wordt er veel geïnvesteerd in marketing. De voorbije zes maanden steeg dat bedrag met de helft naar 123 miljoen euro, wat dan weer zijn weerslag heeft op de winst. HelloFresh is momenteel te vinden in zeven Europese landen, plus de Verenigde Staten en Canada.
Ondertussen wordt er ook nog steeds werk gemaakt van een mogelijke beursgang. Die zou nog in de herfst van dit jaar moeten plaatsvinden. Het geld dat het bedrijf daarmee kan binnenrijven, geeft het weer wat ademruimte om verder te investeren en uit te breiden.