De Antwerpse wijn- en drankenhandel Young Charly heeft een ambitieus nieuw project: met de webshop Likor wil het bedrijf de grootste onlinedrankenwinkel van Europa worden.
Per smaak of gerecht
Young Charly, een wijn- en drankenhandel uit Merksem, gaat online met de webshop Likor.be. Klanten vinden er meer dan 3000 soorten drank uit 390 wijnhuizen en distilleerderijen, vertelt zaakvoerder William Mortelmans aan Gazet van Antwerpen. Het bedrijf is weliswaar gespecialiseerd in de import en export van wijnen, met het Château Fougueyrat als familie-eigendom, maar de webshop biedt ook sterkedranken aan, zoals gin en sake.
De webshop biedt zoekfilters aan per land, per druif, naar smaak en naar gerecht. Tegenwoordig zoeken consumenten immers eerder naar een bepaalde smaak of iets voor bij een specifiek gerecht, in plaats van naar een land of regio, stellen de Merksemnaars in Gazet van Antwerpen.
Wat schwung
“De winkel in Merksem deed het goed, maar kon wat schwung gebruiken. Met de webwinkel erbij is de groei verzekerd”, klinkt de redenering. Voor die groei is inderdaad al een plan bedacht: de website start op in het Nederlands, gevolgd door het Frans voor Wallonië, Frankrijk, Luxemburg en Zwitserland. Binnen drie jaar moet er nog een Engelse versie komen. Het einddoel: de “grootste onlinewinkel van Europa zijn”.
Het moet zich op termijn eveneens vertalen in extra fysieke winkels, die ook allerlei “inline” mengvormen mogelijk maken, zoals online bestellen en in de winkel ophalen.