Lidl wordt drie jaar lang officiële partner van de UEFA Europa League en de UEFA Conference League. Het sponsorship van de Eurocup deze zomer is de supermarktketen goed bevallen.
16 miljoen nieuwe klanten
Het nieuwe partnerschap vloeit voort uit een succesvolle Eurocup-samenwerking, zegt de Duitse discounter. De retailer trok 16 miljoen nieuwe klanten aan in haar Lidl Plus-app en deelde 91 ton fruit in fruitbekers uit aan voetbalfans ter plaatse.
Lidl zou naar eigen zeggen de meest opgemerkte merkpartner geweest zijn: meer dan de helft van de kijkers duidden de keten sneller aan als merkpartner dan de andere partners, volgens YouGov. Dat bleek een stijging van 32% ten opzichte van voor het toernooi.
Zowel in de UEFA Europa League en de UEFA Conference League mag Lidl zich van 2024 tot 2027 ‘Fresh Fruit Partner’ noemen. De discounter zal niet alleen aanwezig zijn met reclame op tv, in het stadion en op commerciële displays, maar zal in de stadions ook verse voeding verkopen en activaties in de supermarkten voeren.