40 pagina’s tellend sportmagazine
Vorig jaar verraste Lidl met Tom Boonen & Co, nu leent ook Evy Gruyaert haar gezicht aan de supermarktketen. Nadat de 36-jarige Vier-presentatrice Vlaanderen leerde lopen, wandelen, zwemmen, fietsen, golfen, aan yoga doen én vegetarisch koken, gaat ze nu Lidl-klanten helpen gezonder en fitter te leven in 2016. Een 40 pagina’s tellend sportmagazine is het eerste resultaat van die samenwerking.
“Op een haalbare en betaalbare manier zo goed mogelijk voor jezelf zorgen is mijn levensmotto en dat wil ik delen”, zegt ze in Het Laatste Nieuws. “Ook ik ben een mama met een jong gezin, met heel flexibele werkuren en veel verloren tijd in de files. Het lukt mij óók niet om drie keer per week naar de yogales te gaan of elke dag vers te koken. Maar ook als je af en toe stopt bij de frituur hoef je een gezonde levensstijl nog niet op te geven. Die filosofie vind ik tijdens het winkelen ook bij Lidl terug en ga ik nu aan de klanten overbrengen.”
Het is niet de eerste keer dat Lidl en Gruyaert samenwerken. De versdiscounter is bijvoorbeeld ook de voedingspartner van de populaire ‘Start to run’-app die intussen al 2 miljoen keer gedownload is. “Het is een commercieel verhaal, maar wel één waar ik zelf achtersta”, onderstreept Evy Gruyaert. “Als ik morgen opeens barbecuesauzen of luxewagens zou staan promoten, gelooft geen mens mij nog.”