De Duitse discountketen Lidl voegt binnenkort auto’s van BMW toe aan het gamma. Dat doet het bedrijf nadat het een contract heeft afgesloten met de Duitse autoconstructeur rond de levering van bedrijfswagens.
10.000 auto’s per jaar
Momenteel zijn alle bedrijfswagens bij Lidl nog van Audi, maar dat contract is nu afgesnoept door de Duitse concurrent. Lidl zou daarbij 48 tot 50 procent korting krijgen op de catalogusprijs, daar waar Audi maximaal 42 procent korting wilde geven.
Opmerkelijker is dat die bedrijfswagens nadien via Lidl zelf zullen worden verkocht. De auto’s zullen na zes maanden te vinden zijn bij een aantal speciale vestigingen in Duitsland. Het is nog niet duidelijk welke prijzen Lidl gaat vragen. BMW gaat in ieder geval 10.000 auto’s per jaar leveren aan Lidl.
Ook het Amerikaanse Walmart zet sinds kort voorzichtig stappen op de automarkt. Het heeft een deal afgesloten met online automarktplaats CarSaver, waardoor die bij 250 vestigingen van de keten een kiosk zal krijgen. Daar kunnen klanten dan meer informatie krijgen over het aanbod van CarSaver. De auto’s zelf worden niet bij Walmart aangeboden, maar wel via een lokale dealer.