“Concreet onderzoeken”
Lidl heeft zich zopas immers aangesloten bij BeCommerce, de Belgische vereniging voor bedrijven die actief online verkopen. Dat is een opmerkelijke stap, aangezien Lidl België momenteel nog niets online verkoopt. Desgevraagd bevestigt woordvoerder Pieterjan Rynwalt dat Lidl “inmiddels in de volgende fase zit, waarbij we concreet onderzoeken hoe we dat dan best organiseren en welke productengroepen daarvoor in aanmerking komen.”
Volgens de woordvoerder van de Duitse keten moet de toetreding tot BeCommerce dan ook vooral gezien worden als een informatieve stap: “We willen immers via het lidmaatschap ook beroep doen op de beschikbare kennis binnen de organisatie. We willen uiteraard immers leren uit de ervaringen van anderen.”
“Senior manager online” gezocht
In Nederland is Lidl dan weer op zoek naar een ‘senior manager online’ voor zijn hoofdkantoor in Huizen. Volgens Twinkle gaat die “een belangrijke rol spelen bij het opzetten en uitrollen van de e-commerceactiviteiten van Lidl Nederland”. Bij onze Noorderburen is Lidl wel al (beperkt) online aanwezig: de Duitse discounter verkoopt er wijn, foto’s en reizen. Daarvoor heeft het specifieke websites opgericht, zoals Lidl-reizen.nl.
Duitse klanten van Lidl kunnen op de website van de keten al flink wat artikelen kopen, een groot deel daarvan zijn zelfs enkel online te koop. Lidl verkoopt in Duitsland onder andere fietsen, boeken, koelkasten en zwembaden online.