Nog tot en met nu zondag, 26 mei, lopen er grote afscheidspromo’s op het wijnassortiment in de webshop van Lidl. Daarna gaan de deuren van de online wijnkelder definitief dicht.
Focus op non-food
Sinds najaar 2016 verkocht de discounter op lidl-shop.be ook een aanbod wijnen, maar aan dat verhaal komt nu een einde. De webwinkel zal zich voortaan concentreren op non-food. Nog tot en met 26 mei kunnen klanten met grote korting een bestelling plaatsen uit de resterende voorraad, die nog zo’n 64 wijnen telt. Lidl benadrukt dat klanten hun favoriete wijn nog steeds in de winkel kunnen vinden. En klanten uit Gent kunnen nog steeds een – weliswaar beperkte – selectie wijn bestellen en per fiets laten bezorgen op de webshop lidl-simpl.be.
“We moeten concluderen dat de leverkosten te zwaar wegen in verhouding tot de bestellingen”, verklaart Lidl-woordvoerder Isabelle Colbrandt. “Daarom focussen we met de webshop voortaan op non-food. Het Lidl Simpl-model met leveringen van een compleet foodassortiment vanuit de winkel is wél een succes, waar we verder op zullen inzetten.”
Niet enkel in België, ook in Nederland stopt de retailer met de online wijnverkoop. De Duitse website daarentegen maakt geen gewag van een stopzetting. Op zijn thuismarkt biedt de discounter trouwens een veel uitgebreider gamma, van honderden wijnen aan prijzen van minder dan 2 euro tot wel 399 euro per fles. De beslissing van de discounter staat in contrast met die van collega’s als Delhaize en Cora, die juist weer sterker op de online wijnverkoop willen inzetten.