De Duitse supermarktketen Lidl blijft gestaag zijn webshopaanbod uitbreiden. Vanaf december gaat de discounter ook verse groenten en fruit online aanbieden, al worden die voorlopig enkel beschikbaar voor de inwoners van Berlijn.
Elke winkel een afhaalpunt
Klanten van Lidl kunnen al langer heel wat producten kopen op de webshop, maar verse voeding was daar momenteel nog geen deel van. Daar komt in Berlijn nu dus verandering in: klanten kunnen hun fruit of groenten voortaan online bestellen en afhalen in de winkel.
De Schwarz Groep, het moederbedrijf van Lidl, investeerde ondertussen al miljoenen in e-commerce, in een poging om ook de online markt te veroveren. Zo heeft het al een duizendtal werknemers in dienst voor e-commerce en moeten alle filialen in de toekomst ook afhaallocaties worden voor online bestellingen. Lidl haalt momenteel ongeveer 150 miljoen euro online omzet, vooral met de verkoop van textiel en elektronica.
Het bedrijf was lange tijd terughoudend om ook verse producten online te verkopen, maar lijkt nu een voorsprong te willen nemen op de komst van Amazon Fresh. De online supermarkt van Amazon maakt binnenkort immers ook zijn opwachting in Duitsland.