Strategische locatie
Warenhuisketen Lidl heeft het pand nu gekocht om er een van de grootste supermarkten van Aalst (1.400 m²) te openen, zegt woordvoerder Pieterjan Rynwalt. “We hebben nu de nodige vergunningsaanvragen ingediend in de hoop midden 2016 te kunnen openen. In het pand komt onder meer een bakkerij en een uitgebouwde afdeling met verse groenten en fruit.”
De nieuwe winkel (de derde Lidl in Aalst, naast die aan de Albrechtlaan en op de Hopmarkt) is strategisch gelegen: “Het is een interessante locatie omdat alle andere ketens een winkel in de nabije omgeving hebben. Colruyt, Albert Heijn en Delhaize liggen langs dezelfde weg. Straks wij ook.” En daar stopt het volgens Rynwalt niet: “We zijn nog op zoek naar een ruimte in de richting van Erpe-Mere om een winkel te openen.”
Ook Decathlon en Media Markt gesignaleerd in Aalst
Naar verluidt zijn ook Albert Heijn – dat al een winkel heeft in de Pontstraat (die echter stilaan uit zijn voegen barst) – en sportketen Decathlon naarstig op zoek naar een geschikte vestiging in Aalst. De dienst Economie van de stad bevestigt alvast de interesse van beide retailers.
Dat geldt ook voor elektroketen Media Markt, voor wie de regio tussen Gent en Brussel nog een blinde vlek is: “Daar willen we graag iets aan doen, maar het lukt maar niet in Aalst. We zijn al een hele tijd op zoek naar een geschikt pand tussen 2.000 en 3.500 m², maar tot nu toe zonder succes”, zegt Jeannique De Saedeleer, woordvoerder van Media Markt. Misschien vormt het nieuwe retailpark aan de Tragel wel de gedroomde oplossing.