Vanaf vandaag is het ook in België mogelijk om bij discounter Lidl online aankopen te doen. De keten experimenteert al enkele jaren met online verkoop in Duitsland en brengt met België zijn webwinkel voor het eerst naar het buitenland.
Verwerkt in Duitsland
In een eerste fase zal Lidl ongeveer 350 artikelen uit het non-foodassortiment online aanbieden. Het gaat daarbij over zaken als tuingereedschap, kleding en kookgerief. Die producten worden ook in de winkels aangeboden, maar zijn daar vaak slechts enkele dagen beschikbaar.
“Maar op onze webshop zullen we sommige artikelen langer aanbieden. Een T-shirt kan bijvoorbeeld het hele jaar beschikbaar zijn en een ski-jas de hele winter”, zegt Marjolein Frederickx, e-commercemanager bij Lidl België, aan De Tijd. Ook grotere artikelen, die niet in de winkels passen, zullen via de webshop worden aangeboden.
Online bestellingen zullen na twee werkdagen aan huis geleverd worden. Lidl vraagt daarvoor 2,99 euro verzendingskosten. Alle online bestellingen worden verwerkt in de Lidl-magazijnen in de Duitse steden Kremmen en Speyer. “Dat is efficiënter, want Lidl Duitsland heeft al zeven jaar ervaring met e-commerce. Later kunnen we beslissen de logistiek van onze webwinkel anders aan te pakken.”