Ook na ramadan
Zo zal de discounter halalpizza, halalfrikandellen, Turks brood en couscous gaan verkopen. “We bieden ze aan in streken waar veel moslims wonen. Voorbeelden zijn Koersel, Heusden-Zolder, Maasmechelen, Anderlecht, Molenbeek en Schaarbeek“, zegt Evelyne Raymaekers van Lild aan De Tijd. Ook na de ramadan zullen de producten verkocht worden, al is nog niet geweten in welke winkels dat dan zal gebeuren.
Ook bij Colruyt passen ze zich aan tijdens de ramadan: zo verkoopt die keten in die periode veel meer basisproducten zoals eieren, room en boter. “Als we die producten niet extra zouden inslaan, zouden we snel uitverkocht zijn”, zegt Tony De Bock, de directeur productpromotie van Colruyt. Voorlopig denkt de keten wel nog niet aan een speciaal gamma voor moslims. Carrefour zegt dan weer een enorme stijging te zien bij de verkoop van droge voeding tijdens de ramadan.
Virtueel voetbal
Lidl heeft ook een nieuwe app gelanceerd waarmee gebruikers virtueel voetbal kunnen spelen, onder de naam Lidl Fan Cup. Het spel wordt gespeeld via een mobiele applicatie of via Facebook. Elke speler trapt drie strafschoppen en speelt ook drie keer doelman.
De acties die worden ingegeven op de app, worden ook in het echte leven uitgevoerd op 50 tafelvoetbalvelden in Frankfurt, die met afstand worden bediend. Spelers krijgen zo steeds een video te zien van hun strafschoppen. De Lidl Fan Cup is nog beschikbaar tot het einde van het WK in Brazilië.