“Investering in het werkcomfort”
De applicatie is ontwikkeld voor de verkoopmanagers, die sinds een half jaar allemaal uitgerust zijn met een tablet. De bedoeling van de ‘Lidl Mobile Office’ is zo veel mogelijk administratie mobiel te kunnen verwerken, zoals ook deze nieuwe applicatie verder mogelijk wil maken.
De 40.000 cv’s die Lidl in België jaarlijks verwerkt, kunnen met de nieuwe applicatie sneller en met minder administratie worden opgevolgd: “De snelheid waarmee we de kandidaturen kunnen evalueren en beantwoorden, draagt bij tot ons positief werkgeversimago en is in lijn met onze klantgerichtheid”, legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit.
“Daarnaast is het een bijkomende investering in het werkcomfort van de verkoopmanagers, die we maximaal willen faciliteren zodat ze zich ten volle op het winkelmanagement kunnen concentreren”, vervolgt de woordvoerder.
De verkoopmanagers krijgen na een eerste screening door HR alle geschikte kandidaten doorgestuurd naar de app. Daar kunnen ze dan zelf feedback doorgeven op basis van sollicitatiegespreken, en zo uiteindelijk hun meest geschikte kandidaten weerhouden voor een baan bij Lidl.