Steeds minder harde discounter
Concreet worden vanaf deze week de drie populairste vissoorten in het aanbod opgenomen. Het gaat om zalmfilet, kabeljauw suprême en pangasiusfilet. Lidl gaat er prat op dat het om verantwoord gekweekte of gevangen vis gaat, die volledig MSC-, ASC- of Global Gap-gecertificeerd is. Het beperkte aanbod is trouwens maar een eerste aanzet: er zijn al concrete plannen om het assortiment uit te breiden.
Lidl wil zich steeds meer profileren als een specialist in vers, maar dan tegen discountprijzen. Eerder werden ook al verse groenten en fruit, vers vlees en ter plaatse afgebakken brood in het aanbod opgenomen. Daarmee komt de keten steeds meer in het vaarwater van Spar, dat zich ook als een buurtwinkel met een versaanbod wil manifesteren.
De voorbije jaren breidde Lidl zijn aanbod trouwens geleidelijk uit: van zowat 800 referenties ging het naar circa 1500 producten. Om dat te kunnen opvangen, werd de standaardwinkeloppervlakte uitgebreid.