De Duitse supermarktketen Lidl zal in het huidige boekjaar, dat in februari wordt afgesloten, een omzet halen van ongeveer 70 miljard euro. Daarmee doet het beter dan de gecombineerde omzet van Aldi Süd en Aldi Nord.
Uitbouw online verkoop
De omzet van discountketen Aldi wordt wel niet officieel vrijgegeven, maar die wordt momenteel geschat op een bedrag van ongeveer 65 miljard euro, waarmee het dus minder goed doet dan Lidl. De komende jaren zou dat gat bovendien nog groter kunnen worden.
Lidl heeft immers plannen om in 2018 zijn eerste winkels te openen in Servië en de Verenigde Staten, twee markten waar Aldi al langer actief is, en het blijft ook verder investeren in de uitbouw van de webshop. Die lanceerde dit jaar ook in België en in Duitsland zijn er al pilootprojecten met de online verkoop van verse voeding. Lidl denkt, net als Aldi trouwens, ook aan de een Chinese versie van zijn webshop.
Lidl maakt deel uit van de Schwarz groep, waartoe ook hypermarktketen Kaufland behoort. Samen halen die een omzet van ongeveer 90 miljard euro.