Vandaag is de Hypermarkt Carrefour in Kuringen heropend, nadat de winkel volledig in een nieuw jasje werd gestoken. Die werken hebben 5,5 maanden in beslag genomen en moeten de winkel moderner doen overkomen bij de klanten.
Shop-in-shops
In het nieuwe concept zouden klanten niet langer het gevoel mogen hebben rond te dwalen in een hypermarkt, maar is alles opgedeeld volgens thema met een soort shop-in-shops ontstaan. Zo moet de Hypermarkt meer overkomen als een markthal dan als een normale supermarkt. Op de visafdeling is bijvoorbeeld niet enkel de verse vis te vinden, maar ook de zuurwaren en visconserven die vroeger tussen de conserven stonden. Op de visafdeling is tevens een sushistand waar hele dag door verse sushi wordt bereid.
De hypermarkthal heeft ook een bakkersatelier, een slagerij, een traiteurafdeling met een nieuw gamma verse pizza’s, bereide gerechten en een kaastoog met 200 verschillende kazen. Tot slot is de afdeling multimedia uitgebreid met zo’n 500 referenties en een premiumzone voor de televisietoestellen.
Duurzaamheid
Daarnaast zijn de meubelen lager gemaakt, waardoor de klant een beter overzicht heeft over de hele winkel en bovendien alle producten binnen handbereik liggen. Voor de inrichting werd gekozen voor eenvoudige en moderne meubelen, waarbij veel gebruik is gemaakt van materialen als hout en baksteen. Elke afdeling heeft daarbij zijn eigen uitstraling.
Er werd ook veel aandacht geschonken aan duurzaamheid. De papieren affiches zijn vervangen door digitale schermen en er werden nieuwe koelmeubels geïnstalleerd die minder energie verbruiken. De isolatie is verder verbeterd en de verlichting bestaat uitsluitend uit ledlampen. Voor het sanitair wordt voortaan ook enkel regenwater gebruikt.