De Oostenrijkse energiedrankproducent Red Bull heeft een recordjaar achter de rug: de groep verkocht wereldwijd maar liefst 6,79 miljard blikjes.
Stijging in volume en omzet
Wereldwijd verkochten de Oostenrijkers zo er vorig jaar liefst 7,7% meer blikjes dan een jaar eerder, met dank aan groeimarkten als India (+30%) en Brazilië (+22%) en aanhoudend mooie prestaties bij sterkhouders als Oost-Europa (+22%) en Duitsland (+12%). Die resultaten zijn “de beste in de geschiedenis van het bedrijf”, zo bevestigde een woordvoerder in een artikel in de Oostenrijke krant Kronen Zeitung.
Daardoor kon Red Bull 2018 afsluiten met een recordomzet van 5,5 miljard euro, 3,8% meer dan een jaar eerder. In die omzet zit voor alle duidelijkheid ook de verkoop van het segment “Organics by Red Bull”, een gamma cola, gemberbier, tonic en bitter lemon met natuurlijke bestanddelen. Precieze cijfers van dat segment zijn niet bekend. Red Bull is intussen actief in 171 landen en telde eind vorig jaar 12.239 medewerkers.