Greenway, de Belgische fabrikant van plantaardige vleesvervangers, wil nationaal doorbreken. Tot voor kort was het merk alleen verkrijgbaar bij Delhaize, maar met behulp van een nieuwe investeerder, ligt het merk binnenkort ook in de schappen van andere grote retailers.
Open retailstrategie
Greenway heeft ambitieuze plannen en wil uitgroeien tot een nationale speler. Om die plannen te realiseren heeft de Belgische onderneming, zopas nieuw kapitaal gevonden: Jan Haspeslagh (ex-CEO van Ardo) neemt een minderheidsparticipatie in de plantaardige pionier.
Tot voor kort waren de vleesvervangers van het merk enkel verkrijgbaar bij Delhaize. Maar het bedrijf kiest nu resoluut voor een open retailstrategie, en samenwerkingen met meerdere supermarktketens. “Als we met Greenway onze stempel willen drukken op plantaardige voeding in België, moeten we nu springen en onze grenzen verleggen. We willen alle Belgen de kans geven om kennis te maken met lekkere, lokale, plantaardige producten”, geven hoofdaandeelhouders Paul Florizoone en Cedric Hanet aan.
Sinds deze maand zijn de Greenway-producten daardoor ook al te vinden bij Colruyt. En vanaf volgende maand liggen ze tevens in de schappen van Carrefour. Om het merk meer bekendheid te geven komt er bovendien een eerste nationale tv-campagne.