Het moet niet altijd popcorn zijn
Nog geen jaar nadat Leonidas aan de Antwerpse Groenplaats een ‘Leonidas Chocolates Café’ opende, krijgen de Sinjoren er op 20 februari al een tweede bij in Kinepolis Antwerpen.
In het nieuwe ‘Leonidas Chocolates Café’ kan de cinemabezoeker niet alleen terecht voor de welgekende Belgische pralines en chocolade, maar ook voor warme en koude dranken. Het chocoladecafé moet de ideale locatie worden om vóór de film af te spreken of na de vertoning nog wat te blijven ‘plakken’.
Leonidas is overigens niet het eerste grote merk dat zijn intrek neemt bij Kinepolis: eerder opende in de Antwerpse filmcomplex ook al een softijsshop onder de naam ‘Ola Happiness Station’, waar klanten softijs en gevarieerde toppings kunnen ‘swirlen’.
Kinepolis almaar meer ‘retailer’
De samenwerking met Leonidas is niet alleen een goeie aanvulling op het bestaande snackaanbod bij Kinepolis, maar past ook binnen de algemene filosofie van de bioscoopgroep: van elk bezoek een totaalbeleving maken… en meteen ook de omzet per bezoeker opdrijven.
Tussen 2008 en 2013 ging de omzet van Kinepolis met 13% omhoog tot 246 miljoen euro. Vooral in België komt de meeromzet per bezoeker niet van een hogere ticketprijs, maar wel van de retailactiviteiten (lees: de verkoop van popcorn, frisdrank en snoep). “Vandaag koopt 80% van de bezoekers iets in de shop, en dat groeit nog steeds”, aldus retailmanager Bruno Barrat van Kinepolis.