De Franse franchiseformule Paul, die sinds 2007 ook in ons land zoete broodjes bakt, wil er dit jaar nog tien nieuwe Belgische verkooppunten bij.
Verdere stappen buiten Brussel
Sinds de start van een eerste Paul-franchisewinkel in Brussel is de Franse bakkerijketen gestaag gegroeid: vandaag zijn er al negen Belgische vestigingen en vier zogeheten ‘Petit Paul’-verkooppunten, een concept dat speciaal voor de Brusselse metrostations is ontwikkeld samen met de Brusselse vervoermaatschappij MIVB.
Vooralsnog zijn zo goed als alle Paul-verkooppunten in en rond Brussel gevestigd, maar er is er ook één te vinden in het Kortrijkse winkelcentrum Shopping Kuurne-Ring Noord en zopas kreeg ook Gent een eerste vestiging (aan de Vrijdagmarkt). Als het van franchisedirecteur Daan Mills afhangt, blijft het daar niet bij: NA de zomer moet ook Louvain-la-Neuve de formule kunnen ontdekken En later dit jaar staat ook de opening van een zaak in het winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi op de agenda.
Alles samen mikt Top Brands, de Belgische master-franchisenemer van de Franse formule, op een tiental extra vestigingen tegen eind dit jaar. Daarbij nog twee ‘Petit Paul’- verkooppunten in de Brusselse metrostations, een winkel in de Brusselse Luxemburgstraat en een vestiging in winkelcentrum Docks Bruxsel.
Paul viert dit jaar zijn 125-jarig bestaan en telt intussen ruim 600 verkooppunten in 36 landen wereldwijd.