De webshop van Lidl België bestaat één jaar en dus komt de supermarktketen op de proppen met een aantal cijfertjes die het succes van het online aanbod in de verf moeten zetten. Zo kwamen er het voorbije jaar 13 miljoen virtuele bezoekers over de vloer.
3.000 artikelen
Sinds de discountketen een jaar geleden startte met de webshop is het assortiment fors uitgebreid. Zo is momenteel vrijwel het volledige non-foodassortiment online te vinden en zijn er ook web-only aanbiedingen.
“Een jaar geleden gingen we live met ongeveer 200 producten, vandaag telt ons assortiment meer dan 3.000 artikelen. Lidl blijft ook gewoon Lidl online, geen keuzestress en uiterst scherpe prijzen. En ook online zullen we blijven verrassen met nieuwe producten. Zo kan ik al meegeven dat er binnenkort zelfs sauna’s te koop zullen zijn op onze webshop”, zegt Matthias Kympers, hoofd e-commerce bij Lidl.
Per week krijgt de webshop ongeveer 250.000 bezoeken, waarbij ook heel veel 50- en 60-plussers hun weg vinden naar de webshop. Op maandag en donderdag worden de meeste bestellingen geplaatst, niet toevallig de twee dagen waarop de folders van de supermarktketen verschijnen.