Bij online supermarkt Wink blijven ze geloven in hun toekomst in België. Wink werd in 2013 opgericht, maar slaagt er maar niet in om echt van de grond te komen. Daarom werd besloten om het concept aan te passen.
Naamsbekendheid verbeteren
Het grootste probleem voor Wink is dat het momenteel te weinig klanten trekt in België. Daarom werd besloten om de dienst uit te breiden met levering aan huis via Combo, de service van bpost. Er werden ook afhaalpunten geopend, waar de klant zijn bestelling kan afhalen, zonder extra verzendingskosten.
De volgende stap is om de levering aan huis verder uit te breiden en vooral ook op zaterdag beschikbaar te maken. Combo is immers enkel in de week beschikbaar en niet over het hele land. Ook de naambekendheid van Wink moet nog verder de hoogte in. Daarvoor werd ook een tijdje gedacht aan een naamswijziging, maar dat idee is nu van de baan.
“We moeten investeren in reclame”, meent CEO Cedric Antoine. “Als we een nieuw concept willen lanceren, dan moeten we eerst een breuk veroorzaken.” Momenteel maakt Wink ook enkel maar gebruik van de winkels van Louis Delhaize, maar mogelijk gaat het in de toekomst ook werken met andere filialen uit de groep, zoals Cora en Match. Daarbij denkt Antoine aan de integratie van het systeem van Wink bij die merken.