Alexandre de Palmas is aangesteld als nieuwe topman voor de proximiteitswinkels van Carrefour in Frankrijk. Hij wil vooral bruggen bouwen naar horeca en foodservice.
Nog meer foodservice
Sinds 20 augustus is De Palmas de opvolger van Christophe Rabatel aan het hoofd van de proximiteitsconcepten van Carrefour France. Rabatel gaat Carrefour in Polen leiden, terwijl de 44-jarige De Palmas overkomt van foodservicebedrijf Elior (bekend van wegrestaurants langs de Franse autosnelwegen, maar ook marktleider in schoolmaaltijden en uitbater van museumcafetaria’s).
Eerder was De Palmas ook al actief bij concurrent Casino, waar hij instond voor de ontwikkeling van de formule. Zijn bedoeling is dan ook om zijn expertise in retail en horeca te combineren, door ook in de buurtwinkels van Carrefour nog meer in te zetten op zowel meeneemmaaltijden als consumptie ter plaatse. Bij zijn aantreden had CEO Alexandre Bompard het snackconcept Carrefour bon’App nochtans meteen stopgezet. Wat Alexandre de Palmas er nu toch van weet te maken, wordt afwachten. Internationaal spelen alvast steeds meer retailers met blurring en horeca-concepten binnen hun winkels.