De voedingsgroep Ter Beke heeft in de eerste helft van het jaar mooie resultaten kunnen neerzetten: de omzet kende een mooie groei en dankzij een kostenbesparende strategie steeg de winst zeer sterk.
Grote klant kwijt in Verenigd Koninkrijk
Ter Beke haalde in de eerste helft van 2016 een omzet van 204,7 miljoen euro: 7% meer dan een jaar eerder. De nettowinst steeg dan weer met maar liefst 64,5% naar 7,2 miljoen euro. Ondanks het verlies van een grote klant in het Verenigd Koninkrijk en een daling van de Britse pond wist de vleeswarendivisie van Ter Beke met 6,7% te groeien. Die klant verdween wel pas in juni, dus de impact is naar verwachting veel groter in de tweede helft van het jaar. Binnen de divisie bereide gerechten, met onder andere het merk Come a Casa, groeide de omzet met 7,4%.
“De omzetstijging is in beide divisies het gevolg van de volgehouden inspanningen in de voorbije jaren op rendabele consumentgerichte producten en marktkennis. Bovendien werpt de uitrol van de groeistrategie in de vleeswarendivisie in de Nederlandse markt haar eerste vruchten af”, stelt Ter Beke in een persbericht.
Ter Beke doet geen uitgebreide voorspellingen voor het volledige jaar, maar stelt dat “behoudens onvoorziene marktomstandigheden, het resultaat voor 2016 het resultaat van 2015 zal overtreffen.”