Beter dan verwachtingen
In de eerste drie maanden van 2015 verkocht AB InBev 107 miljoen hectoliter bier, een daling van 1,2% op vergelijkbare basis ten opzichte van een jaar geleden. De grootste dalingen waren te vinden in Europa (-5,9%) en de Verenigde Staten (-5,6%). In Mexico steeg het volume dan weer met 2,1% en in Azië was er zelfs een stijging met 4,8%. Ook op thuismarkt België kende de bierbrouwer “een lage eencijferige daling in volume”, die toch goed was voor een hoger marktaandeel.
De omzet kwam uiteindelijk neer op 10,45 miljard dollar (9,3 miljard euro), iets minder dan de 10,60 miljard dollar (9,4 miljard euro) van vorig jaar. Op vergelijkbare basis betekende dat wel een stijging van 6,2 procent, waarmee AB InBev het beter doet dan de verwachtingen.
De vergelijkbare ebitda steeg met 11,1% naar 3,97 miljard dollar (3,5 miljard euro), terwijl de nettowinst uitkwam op 2,29 miljard dollar (2,0 miljard euro). In de eerste drie maanden van 2014 was dat slechts 1,42 miljard dollar (1,25 miljard euro).