Er waren onder andere goede cijfers van Ahold en minder leuke verhalen over Aldi. De wekelijkse hoogtepunten uit het foodnieuws vatten we voortaan elke vrijdag voor u samen. Alweer een gratis service van RetailDetail Food!
Ontluisterend
Ongetwijfeld heeft u ook de wenkbrauwen gefronst bij het lezen van het ontluisterende verhaal over de familieruzie bij Aldi Nord. Geen goed nieuws voor de discounter, die sowieso al een beetje met zichzelf in de knoop ligt.
Beter nieuws was er van Ahold: sterke cijfers, gedreven door online. En over online gesproken: daar ligt potentieel voor brood, volgens Rabobank.
Volgende week is bioweek, en Delhaize meldt alvast een groei met 7% voor bioproducten in 2015. Maar wat betekent het biolabel voor de consument? Niet erg veel, zo blijkt.
Van Carrefour onthouden we een interessante test met een geconnecteerde winkelkar. Spar International heeft Graham O’Connor, CEO van Spar South Africa, aangeduid als nieuwe president. Colruyt van zijn kant gaat voor 100% duurzame chocolade in 2017.
Investeringen
Beweging bij de merkfabrikanten dan: Alpro belooft fikse investeringen in ons land. Soja was ook het onderwerp van een deal tussen Unilever en Coca-Cola. We meldden een nakende beursgang voor het grootste tequilamerk ter wereld, en ondanks erg moeilijke omstandigheden toch bemoedigende cijfers voor Brouwerij Haacht in een markt die gedomineerd wordt door AB InBev en Alken-Maes. Oh, en onze landgenoot Paul Bulcke is in de running om Peter Brabeck op te volgen als voorzitter van Nestlé.
Lees ook de andere artikels in de RetailDetail Food nieuwsbrief, over de ramadan en het EK (er is een verband!), CRU Wijnegem en de nieuwe Carrefour in Koksijde. En deel het nieuws gerust met uw collega’s: het is gratis. Tot volgende week!